معاون فرهنگی حوزه هنری زنجان:

ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت سردارسلیمانی در زنجان برگزار می شود 

خدایی گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدایی معاون فرهنگی حوزه هنری زنجان با تأکید بر تبیین ابعاد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای ترویج اندیشه و تفکر مکتبی این شهید والامقام به تشریح برنامه‌های این مناسبت پرداخت و گفت: حوزه هنری در دومین سالگرد سردار سلیمانی با مشارکت و همکاری دیگر نهاد‌های فرهنگی زنجان برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی را برگزار می کند.

او می گوید: ویژه برنامه شب خاطره «سپهبد‌های اخلاص» یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده بود که با حضور جانباز سرافراز امیر یدالله واعظی و سرهنگ محمد معصومی برگزار شد.

به گفته معاون فرهنگی حوزه هنری استان زنجان  رونمایی از فیلم مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» که روایت زندگی جانباز امیر خلبان یدالله واعظی است و به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان تولید شده  و همچنین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» روایت خاطرات سرهنگ محمد معصومی به قلم فرزاد بیات‌موحد از آثار منتشر شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه شب خاطره سپهبد‌های اخلاص بود که ۱۲ دی ماه  در مجموعه فرهنگی ورزشی مهتاب آمادگاه ولایت زنجان برگزار شد.

خدایی گفت: تولید محتوای فرهنگی از قبیل شعرخوانی، کلیپ و انتشار پوستر و عکس در فضای مجازی و توزیع اثر هنری خوشنویسی تولید شده در حوزه هنری زنجان از برنامه‌های فرهنگی هنری است که بدین مناسبت در سطح شهر برگزار خواهد شد. 

او مشارکت با سازمان بسیج هنرمندان و دیگر نهاد‌های فرهنگی استان زنجان در برگزاری شب شعر «میراث سلیمانی» را از دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد.

خدایی گفت: حوزه هنری استان زنجان همانند دیگر مناسبت‌های فرهنگی مذهبی تعدادی از آثار تولید شده در کارگاه‌های تخصصی طراحی پوستر را در اختیار ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داده تا برای  فضاسازی و نصب بر روی بیلبورد‌های شهری بهره برداری لاز م به عمل آید.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان زنجان  به برگزاری نمایشگاهی از آثار تجسمی در مکان‌های فرهنگی _مذهبی زنجان در قالب پوستر و عکس در ابعاد ۵۰*۷۰ با مضمون حضور شهید والامقام در میادین جنگی و بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های او اشاره کرد و گفت: اجرای نقالی طومار حضرت ابوالفضل (ع)و سردار سلیمانی توسط هنرمند جوان تئاتر بچه‌های مسجد حمیدرضا محمدلو و اجرای سرود توسط گروه ولایت در مراسم گرامیداشت سالروز شهادات سردار سلیمانی در حسینیه اعظم زنجان از دیگر برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری استان زنجان است.

او بابیان اینکه برنامه‌های فرهنگی_هنری حوزه هنری زنجان در ادامه سلسله برنامه‌های حضور کاروان هنری روایت حبیب در زنجان که با رونمایی سردیس سردار سلیمانی، حماسه‌خوانی، نقالی، اجرای سرود و برگزاری ویژه برنامه شب خاطره روایت حبیب و خاطره‌گویی سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) شمال‌غرب کشور و دیگر همرزمان و همسنگران سردار همراه بود، برگزار خواهد شد، یادآور شد که بخش‌هایی از حضور کاروان روایت حبیب در زنجان در شبکه‌های سراسری نیز در حال پخش است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.